Yleiset käyttöehdot

1. Rekisteröityminen ja verkon käyttö

1.1. Tilaaminen AVA Room Oy:n (”AVA ROOM”) verkkokaupasta ei edellytä sinulta rekisteröitymistä. AVA ROOM kerää tuolloin tarpeelliset henkilötietosi tilauksen toteuttamiseksi.
1.2. Tilauksen yhteydessä voit rekisteröityä AVA Roomin asiakkaaksi, jolloin hyväksyt henkilötietojesi liittämisen AVA Roomin asiakasrekisteriin. Tämä yksinkertaistaa tilaustesi tekemistä jatkossa sekä antaa sinulle mahdollisuuden seurata tilauskantaasi.
1.3. Voit myös halutessasi liittyä AVA Roomin VIP-asiakkaaksi ilmoittamalla halustasi saada uutiskirjeitä ja tietoja tarjouksista sähköpostiisi. Tällöin hyväksyt sen, että AVAROOM kerää yhteystietosi VIP-asiakasrekisteriinsä.
1.4. Käyttämällä AVA ROOMin verkkopalvelua, -kauppaa tai rekisteröityessäsi AVA ROOMin asiakasrekisteriin sitoudut:
1.4.1. käyttämään verkkopalvelua ja –kauppaa näiden yleisten ehtojen mukaisesti;
1.4.2. hyväksymään AVA ROOMin yleiset ehdot ja tietosuojaperiaatteet;
1.4.3. noudattamaan erityistä huolellisuutta ja tarkkaavaisuutta verkkokauppaamme käyttäessäsi;
1.4.4. antamaan itsestäsi todenmukaiset tiedot sekä muuttamaan tarvittaessa näitä tietoja;
1.4.5. hankkimaan huoltajan suostumuksen tilauksellesi, mikäli olet alle 18-vuotias;
1.4.6. huolehtimaan siitä, että salasanasi ja käyttäjätunnuksesi pysyvät salassa sekä olemaan luovuttamatta niitä kenellekään sekä vastaamaan siitä, jos joku muu käyttää käyttäjätunnustasi ja salasanaasi verkkokaupassamme; sekä
1.4.7. välittömästi ilmoittamaan AVA ROOMille, jos käyttäjätunnuksesi tai/tai salasanasi ovat joutuneet kolmannen osapuolen tietoon, jolloin AVA ROOM varaa oikeuden poistaa käyttäjätunnuksesi ja salasanasi välittömästi käytöstä.

2. Tilauksen sitovuus

2.1. Voit tilata tuotteita vaivattomasti verkkokaupastamme mihin vuorokauden aikaan tahansa. Tuotteiden ostaminen tapahtuu niin, että lisäät haluamasi tuotteet ostoskoriin. Sen jälkeen seuraa verkkokaupan antamia ohjeita tilauksen loppuunsaattamiseksi. Tilauksen vahvistussivulta näet ostostesi loppusumman, joka sisältää verot ja toimituskulut.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun AVA ROOM on lähettänyt sinulle sähköpostitse tilausvahvistuksen. Tämän jälkeen AVA ROOM voi pidättää oikeuden muuttaa kauppaan liittyviä ehtoja.
2.3. Sinulla on ennen tilauksen toimitusta oikeus sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse peruuttaa tilaus osin tai kokonaan. Tilauksen toimitus on tapahtunut, kun olet vastaanottanut tilauksen tai ilmoituksen siitä, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Ammattitaitoinen henkilökuntamme palvelee ja auttaa sinua mielellään kaikissa tiedusteluissa ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo 10-16 ja lauantaisin klo 10-14 asiakaspalvelunumerossamme 045 165 50 51. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@avaroom.fi. 

3. Hinnat 

3.1. AVA ROOMin verkkokaupan hinnat ovat euroissa (EUR) ja ne sisältävät arvonlisäveron (24%). Tarjoushinnat on merkitty selkeästi erikseen tuotekohtaisesti.
3.2. Kalusteiden toimituskulut per tilaus on Suomeen 69 euroa ilman kerroskantoa ja kerroskannolla 99 euroa. Toimitus- ja asennuspalvelu per tilaus on Uudenmaan alueella 200 euroa. Tekstiilien ja vaahtomuovipatjojen toimituskulut on Suomeen 9,75 euroa.
3.3. Suomen ulkopuolisten tilausten osalta pyydämme sinua olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse info@avaroom.fi tai puhelimitse arkisin klo 10-16 ja lauantaisin klo 10-14 numeroomme 045 165 50 51.
3.4. Huomioithan, että jos tilaat EU:n ulkopuolelle, vastaat ilmoittamiemme postituskulujen lisäksi mahdollisista tulli- tai muista viranomaismaksuista.

3.5. Pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen selkeiden hintavirheiden vuoksi. Jos tuotteen hintaa ei ole merkitty lainkaan, hinnaksi on merkitty 0,00 euroa tai hinta poikkeaa olennaisesti tuotteen oikeasta hinnasta, esim. 150,00 euron tuotteen hinnaksi on merkitty 15,00 euroa, oletamme sinun ymmärtävän, että kyseessä on virheellinen hinta. 

4. Toimitus

4.1. Mikäli tilaamaasi tuotetta on varastossamme, arvioitu toimitusaikamme on noin 1-2 viikkoa. Valikoimassamme on useita tilaustuotteita, jotka valmistetaan aina tilauksen tultua. Arvioitu toimitusaika tilaustuotteissa on 1 – 8 viikkoa. Ilmoitamme, mikäli toimitusaika poikkeaa olennaisesti edellä mainituista.
4.2. Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen, esim. tilauksen teon yhteydessä. Pyrimme huomioimaan kuluttajan toiveen, mikäli se on mahdollista.
4.3. Ilmoitamme vastaanotettuamme tilauksen, onko kyseessä varastotuote vai tilaustuote. Ilmoitamme tuotteen esittelysivulla, mikäli tuotteen toimitusaika on olennaisesti pitempi kuin kohdassa 4.1 on mainittu. Ilmoitamme myös tuotteen esittelysivulla, jos kyseessä on rajoitettu tuote-erä, jos tuote on kokonaan loppunut tai jos meistä riippumattomista syistä tuotteen toimitusaika pitkittyy.
4.4. Mikäli kuluttaja ostaa tuotteita, joille AVA Room Oy on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus pisimmän ilmoitetun toimitusajan mukaisesti, ellei asiakas halua kahta eri toimitusta ja toimituskulua.
4.5. AVA Room Oy toimittaa tuotteita Suomeen ja osaan Eurooppaa. Kaikki AVA Room Oy:n toimitukset tapahtuvat DB Schenker tai Itella Logistiikan välityksellä. Jos kuluttaja haluaa käyttää eri kuljetuspalvelua niin hinnoista ja ehdoista on sovittava erikseen AVA Room Oy:n kanssa.
4.6. AVA ROOM toimittaa tuotteita myös Ahvenanmaalle, jolloin poistamme laskusta etukäteen tilaukseen liittyvän arvonlisäveron.
4.7. AVA ROOM ei vastaa vahingoista tai viivästyksistä, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta ylivoimaisesta esteestä, jota se ei olisi voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi esteeksi katsotaan mm. tuonti- ja vientikiellot, työtaistelutoimenpide, henkilökunnan sairastuminen, viranomaisten päätökset, ompelimoiden laite- tai henkilöstöön liittyvät ongelmat, viivästyneet kangas- tai tuotetoimitukset tavarantoimittajiltamme, häiriöt kuljetuksissa, sota, luonnonmullistukset tai muu vastaava seikka. Mikäli ylivoimainen este jatkuu yli kolme kuukautta, on sekä sinulla että AVA ROOMilla oikeus purkaa etämyyntisopimus ilman vahingonkorvaus- tai muita seuraamuksia. 

5. Maksuehdot 

5.1. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Käyttämällä Checkout Finland -palvelua hyväksyt Checkout Finland Oy:n (2196606-6) ehdot, jotka löydät www.checkout.fi/kuluttajille. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy suomalainen Checkout Finland Oy, joka välittää maksusi AVA ROOMille. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

a) Ennakkomaksu pankkisiirrolla pankkien maksupainikkeilla: lähetämme tilauksen yllä (kohdassa toimitus) mainitussa aikataulussa maksusuorituksen jälkeen.

b) Ennakkomaksu pankkisiirrolla: lähetämme tilauksen yllä (kohdassa toimitus) mainitussa aikataulussa maksusuorituksen kirjauduttua tilillemmeMaksuosoituksen suuruus ja maksutiedot selviää verkkokaupan lähettämästä tilausvahvistuksesta. Tilattaessa ennakkomaksulla tilaus on voimassa kaksi viikkoa (14 vrk), mikäli maksu ei ole kirjautunut tililillemme kyseisenä aikana katsomme tilauksenne peruutetuksi.

c) Lasku: Voimme laskuttaa kaupunkia/ kuntaa ja yritysasiakkaita. Laskutuksesta tulee sopia AVA ROOMin kanssa erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

5.2. Lasku- ja osamaksupalveluita Checkoutin kautta tarjoavat OP, Collector ja Jousto. Collector tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille. 
Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Collectorin yrityslaskun ehdot ovat tarjolla myös heidän sivuillaan: 

Lue lisää lasku- ja osamaksutavoista:


6. Palautukset 

6.1. Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Tilaamillasi tuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautusoikeus. Palautettavan tuotteen pitää olla ehdottomasti käyttämätön ja pakkauksen myyntikunnossa. Yksilöllisesti valmistettua tilaustuotetta ei voi palauttaa.
6.2. Mittatilaustuotteilla ja outlet-tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Mittatilaustuotteita ovat mm. kaikki tuotteet, jotka eivät ole vakioita. Mittatilaustuotteeksi luetaan myös AVA Päiväpeitteet, Tyynypussit ja verhoilut.
6.3. Tee palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@avaroom.fi tai puhelimitse 045 165 5051 ennen tuotteen palauttamista. Saat tarkat palautusohjeet AVA ROOM Oy:ltä.
6.4. AVA Room Oy palauttaa 14 vrk:n sisällä tuotteen/tuotteiden ostohinnan, josta on vähennetty palautusrahti (9,75-99,00 euroa). Toimituskulut eivät sisälly tuotteen/tuotteiden ostohintaan. Toimituskulua emme palauta.
Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole sama asia kuin asiakaspalautus. 
6.5. Mikäli haluat peruuttaa tilauksesi sen jälkeen, kun se on jo lähetetty sinulle, nouda lähetys postista ja palauta se meille näitä ohjeita noudattaen. Veloitamme asiakkaalta jälkikäteen meille aiheutuneet ylimääräiset pakkaus-, lähetys- sekä palautuskulut (9,75 euroa), kun asiakkaasta johtuvasta syystä lähetys on jäänyt noutamatta ja se on palautunut AVA ROOMille.
6.6. Mikäli asiakas käyttää väärinkäytöstarkoituksessa toisen asiakkaan asiakasnumeroa, tiliä tai laskua, tai muutoin tahallisesti toimii AVA ROOMin vahingoksi, voi AVA ROOM jatkossa pidättäytyä hyväksymästä henkilön tilauksia (ostokielto). Ostokielto voidaan asettaa esim. jos asiakas toistuvasti palauttaa tai jättää lunastamatta tilaamansa lähetykset, väärinkäyttää tilaajaetuja, luo tarkoituksella itselleen useita asiakasnumeroita tai käyttäytyy asiakaspalvelutilanteissa säännönmukaisesti tavalla, joka loukkaa AVA ROOMin henkilökuntaa tai vaikeuttaa heidän työtään.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia vastaanotettaessa tarkistaa paketin ja sisällön kunto kuljettajan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tehkää kuljettajan kanssa heti merkintä rahtikirjaan (DB Schenker, Itella Logistiikka tai AVA Room Oy eivät ole velvollisia toimittamaan uutta tuotetta maksutta, jos merkintä rahtikirjasta puuttuu). Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote tms., tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa AVA Room Oy:lle, joko sähköpostitse osoitteeseen info@avaroom.fi tai postitse tai puhelimitse 045 165 50 51. Palautus tapahtuu AVA Room Oy:n antamien ohjeiden mukaisesti ja palauttaminen tapahtuu vasta reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, AVA Room Oy palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan 14 vrk:n sisällä.

9. Takuu

9.1. AVA Room Oy antaa kaikille tuotteilleen vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden takuun. Takuu ei korvaa käytöstä aiheutuvaa normaalia kulumista ja käytön jälkiä.

10. Ehtojen muuttaminen

10.1. AVA ROOM pidättää oikeuden muuttaa yleisiä ehtojaan sekä muita verkkokaupassa sovellettavia ehtoja, kuten asiakaspalautus- ja tietosuojaehtojaan sekä hintojaan. Asiakkaan velvollisuus on ennen tilauksen tekoa tutustua kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.

11. Riitojen ratkaisu

11.1. AVA ROOMin verkkokauppaan ja etämyyntisopimukseesi sovelletaan Suomen lakia. Pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet neuvottelemalla. Jos emme saa ratkaistua kauppasopimukseen liittyvää erimielisyyttä neuvottelemalla, sinulla on oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi (www.kuluttajariita.fi). Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, sinun on oltava yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Käytä tässä tapauksessa AVAROOMin yhteystietona sähköpostiosoitetta info@avaroom.fi.